Stypendia do Xinjiangu dla obcokrajowców

• Autor
  • Gość
  • Gość
10 lata 10 miesiąc temu #2035 przez
Dzień dobry,

Jestem studentka sinologii na UW. Interesuje mnie szeroko pojęta tematyka islamu w Chinach, szcególnie wśód mniejszości etnicznych na obszarze Xinjiangu. Zastanawiam się nad możliwościami wyjazdu do Xinjiangu na polroczna/roczna nauke na tamtejszym uniwersytecie (zapewne jedyna opcja byloby Urumqi). Mowiac "nauka" mam na mysli kurs putonghua dla obcokrajowcow. Jest to oczywiscie tylko pretekst, zeby znalezc sie w tym arcyciekawym regionie. Czy ktos slyszalam o tym, czy obcokrajowcy przyjmowani sa na tamtejsze uniwersytety? A moze istnieja jakies programy stypendialne, zeby nie trzeba bylo placic calosci kwoty pokrywajacej nauke? Wiem, ze płn-zach Chiny to zupełnie inne Chiny, zaden Szanghaj czy Pekin - stad moj niepokoj czy da sie sensownie cos takiego dla siebie zrporganizowac.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
10 lata 10 miesiąc temu #2037 przez Yao laoshi
Tak, są w Xinjiangu uczelnie przyjmujące studentów zagranicznych:

www.csc.edu.cn/Lianhua/03d62448846540209e698b635ab2ae74.shtml

"Tut das Unnütze"

Günter Eich (1907-1972) - niemiecki poeta, z wykształcenia sinolog

• Autor
  • Gość
  • Gość
10 lata 10 miesiąc temu #2042 przez
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozwolę sobie jeszcze na jedno pytanie: jak zabrać się do tego od strony formalnej?Jak zacząć to załatwiać? Z góry dzięki.

Więcej
10 lata 10 miesiąc temu #2043 przez Yao laoshi
Tak jak do załatwiania każdego stypendium... Na sinologii musi to być rutynowa sprawa, przecież większość studentów wyjeżdża. We wniosku o stypendium trzeba potem wpisać uczelnie z Xinjiangu i trzymać kciuki, żeby chińska strona miejsce na takiej uczelni przyznała.

"Tut das Unnütze"

Günter Eich (1907-1972) - niemiecki poeta, z wykształcenia sinolog

Więcej
10 lata 10 miesiąc temu - 10 lata 10 miesiąc temu #2047 przez homikus