Kilka pytań (Gramatyka)

Więcej
6 lata 4 miesiąc temu #5650 przez Dib0n
Cześć !

Studiuję Chiński w Niemczech, przez co muszę uczyć się wyłącznie po Niemiecku, co czasami sprawia mi trudności w rozumieniu pewnych zagadnień gramatycznych, dlatego chciałbym zadać kilka pytań odnośnie chińskiej gramatyki, bym mógł lepiej zrozumień pewne zależności względem polskiej gramatyki.

Do rzeczy:

Jaka jest różnica między 一点儿 i 有点儿 ? Ogólnie wiem, że znaczą to samo, jednak w zależności od tego że yidianr stoi przed rzeczownikiem, ale jednak w niektórych przypadkach youdianr też stoi przed rzeczownikiem.

Jaką funkcję dokładnie pełni 把 i 得 ? Chodzi mi o porównanie z językiem polski.

Z góry dzięki za waszą pomoc :) !

Pozdrawiam!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
6 lata 4 miesiąc temu #5652 przez achinger
Replied by achinger on topic Kilka pytań (Gramatyka)
一点儿 - przymiotnik stawiamy z przodu (np. 快一点儿)

有点儿 - przymiotnik stawiamy z tyłu (np. 有点儿贵)

Zresztą ktoś to już na tym forum chyba omawiał.

Więcej
6 lata 4 miesiąc temu #5653 przez PolskaChinka
把 tylko zmienia kolejność w zdaniu. Jeżeli chodzi o 得, to musisz sprecyzować, ale chyba chodzi Ci o funkcję w zdaniu, gdzie 得 jest używane jako pomocniczy znak przy przypisywaniu przymiotników do czasownika: 跑得快 - biec + 得 + szybko. Jak cos to się dopytuj:)

Ciekawe historie, niespotykane przygody, użyteczne informacje, relacje z podróży i piękne zdjęcia! Zapraszam na ( skosnymokiem.blogspot.com )

Więcej
6 lata 1 miesiąc temu #5850 przez Dib0n
Replied by Dib0n on topic Kilka pytań (Gramatyka)
Aż wstyd odpisywać po takim czasie! Jednak ostatnio nie miałem okazji :D W czwartek mam egzamin z Chińskiego i obecnie uczę się po kilka godziń dziennie, bo nie chcę sobie zawalić wakację, bo mam w planach w końcu odwiedzić ojczyznę :D

Dzięki za wasze wskazówki! Sam też ostatnio dokładniej studiowałem te zagadnienia i już mi jakoś lepiej to idzie :)